20 Nisan 2012 Cuma

4+4+4?

Aslında gerçekten sözlerime nereden başlayacağımı bilemedim ama başlıycam işte bir yerlerden işte...

Bildiğiniz gibi 4+4+4 olarak bilinen Milli Eğitim Temel Kanunu’nda birtakım köklü değişiklikleri öngören bir yasa çıkarıldı geçen günlerde.  Aslında kökeninde iyi değişiklikleri içeren sistem öyle bir hale getirildi ve öyle plansızca devreye alındı ki iyi yönleri gündeme bile getirilemedi.

Ben 6 yaşında bir kız çocuğu olan bir anneyim ve benim kızımın normalde bu sene anaokuluna  gitmesi gerekiyordu. Ancak çıkarılan yasa ile birlikte kızım bu sene okula başlıyor.  Yani bu sene hem 7 ve 6 yaşından gün almış çocuklar aynı anda ilkokula başlayacaklar. En son bildiğim kadarı ile 60-66 ay arası olanlar velileri isterse başlayacaklar ama 66+ olanlar mecburi gibi bir yapı üzerinde çalışılıyordu. Ama sonrasında başka gelişmeler oldumu takip edemedim çünkü Milli Eğitim Bakanı ayrı telden açılıyor sevgili millet vekilleri ayrı teldeler. Kimsenin birbirinden haberi yok. Haberi olmadığı gibi merak da etmiyorlar anlaşılan. Etmezler tabii neden etsinler ki onlar nasıl isterlerse hangi okula isterlerse o okula kayıt yaptırabiliyorlar çünkü. Neyse ana fikirden uzaklaşmim en iyisi yoksa yazacaklarım 5-6 sayfayı bulabilir. 

Bu 4+4+4’ün bir veli olarak benim bakış açıma göre bir çok sakıncası var. Şöyle ki;

1-      Okullar şu anda bu kadar öğrenciyi desteklemiyor.  Geçen sene 2 tane 1. Sınıfı olan bir okulun bu sene 4 tane sınıfı olması gerekiyor. Fakat bu nasıl yapılacak? Okullarda boş sınıf yok ki?

Bu durumda şöyle bir durum söz konusu; normalde 40 kişi olan bir sınıfın kontenjanı 70’e mi çıkarılacak. Bir sırada zaten 3 kişi oturan öğrenciler 4 kişi mi oturmaya başlayacaklar? 70 kişilik sınıfta öğrenciler ne öğrenecek, öğretmen ne öğretecek?

2-      60-72 ay olan çocuklar başka sınıfa alınacak ve onlara 1 dönem oyun vs gibi sosyal alışkanlıklar kazandırılacakmış.

Peki  sorarım size bu bir dönem oyun oynayan öğrenciler olması gereken yaşta başlayan çocuklarla arayı ne zaman, nasıl kapatacak?

3-      İlkokul öğretmenlerine yaz tatilinde anaokulu öğretmenliği eğitimi verilecekmiş ve açıklarını kapatacaklarmış.

Peki anasınıfı öğretmeni eğitimini almak bu kadar kolaydı madem neden
normal üniverisete eğitim süresi 4 yıl? 3-4 ay eğitim alsınlar olsun bitsin dimi?

4-      Parası olamdığı için devlet okulunun anasınıfına gitmeyi bekleyen zavallı öğrenciler nolcak? Daha ellerine kalem bile tutmamışken, okul nedir bilmezken bir anda okula başlayacaklar?

Diğer bir noktada ben çalışan bir anne olduğum için kızımı 4 senedir kreşe gönderiyorum. Bu açıdan biraz şanslıyım ve kızım da şanslı diyebilirim. Benim kızım anaokuluna gitmemiş, okul nedir-sınıf nedir bilmeyen öğrencilerle aynı sınıfı neden paylaşmak zorunda?

5-      Çocuklar 4. Sınıfı bitirdiklerinde meslek seçimlerini yapabilecek ve eğitimlerine bu yönde devam edebileceklermiş.

Yahu ben Anadolu Kız Meslek Lisesi’ne gitmek için 16 yaşında karar verdim ama o zaman verdiğim karar bile doğru değilmiş görüyorum ki. Küçücük çocuklar nasıl karar verecekler Allah Aşkı’na?

Hem diyelim ki 10 yaşındaki çocuk torna tesviye bölümünü seçti. O koca koca makinalarla nasıl başedecek?
6-      Üniversite sınavları kladırıcakmış. Çok merak ediyorum burda nasıl bir süreç izleyeceklerini?

7-      SBS kalkacakmış..... vs vs....

Bu yazdıklarımı okuyan da benim yeniliklere açık birisi olmadığımı düşünecek ama aslında tam tersi. Yani bu sistemi bu sene planlayıp gerekli bütün alt yapıyı gelecek seneye kadar hazırlayıp öyle çıksalardı o zaman benim burda yazdıklarım ve kamuoyundaki izlenim çok daha farklı olurdu.

Şu an bütün velileler olarak ellerimiz kollarımız bağlı Haziran ayına kadar yasanın şekillendirilmesini bekliyoruz. Ne olacak çok merak ediyorum gerçekten....


Sevgiler,
Kardelen.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder