19 Nisan 2012 Perşembe

Beyazıt Ford Otosan İlkÖğretim Okulu

Merhaba,
Bilir misiniz bilmem ama Beyazıt Ford Otosan İlkÖğretim Okulu diye bir okul var kendilerince güya üstün zekalı öğrencileri alıyorlar. İşte bugünkü yazımın konusu da bu okulun kayıt prosedürleri.
Kısa bir giriş yapsam iyi olur aslında;
Uzun zamandır kızımı (2007 Şubat doğumlu) hangi okula kayıt yaptıracağım diye arayış içerisindeyim. Normalde bu sene anaokuluna gidecek kızım sözde yenilikçi 4+4+4 sistem nedeni ile bir anda okula başlamak zorunda kaldı. Adam akıllı etüdlü okulları araştırırken
Galatasaray İlkÖğretim Okulu,
Şair Nedim Etüt Besleme İlkÖğretim Okulu,
Beyazıt Ford Otosan İlkÖğretim Okulu
ile ilgili iyi duyumlar aldık ve bu okulların kuraları / sınavları ne varsa artık girelim, olursa olur; olmazsa da ona göre bakarız başımızın çaresine diye bir karara vardık.
Normalde Nisan ayı başında kura prosedür ve tarihlerini açıklaması gereken Galatasaray İlkÖğretim Okulu bugün itibarı ile herhangibir açıklama yapamadı, çünkü hükümet henüz kimlerin okula gideceğini netleşitremedi.Bu konuya da başka bir yazımda detaylıca değineceğim inşallah.
Neyse dün Ford Otosan İlkÖğretim Okulu kayıt bilgileri mail ile elime ulaştı. Mailde gelen dokümanı de yazımın en sonunda bulabilirsiniz.
Dökümanı kısaca özeteleyeyim;
- 40 TL yatırıyorsunuz,
- Dekont ile ilçenizdeki RAM merkezine gidip kayıt yaptırıyorsunuz,
- Sonra size bir okul ismi ve tarih söyleniyor,
- O tarihte çocuğunuz ile birlikte 2 kurşun kalem – bir silgi – bir kalemtraş alıp sınav yerine gidiyorsunuz.
- Çocuğunuz orda bir grup sınavına tabii tutuluyor,
- Sonra eğer bu sınavı geçti ise size 2. bir tarih söyleniyor,
- Yine o tahite gidiyorsunuz ve bu defa da Bireysel Performans Testi yapılıyor çocuğunuza,
- Bu arada okula 24 öğrenci alınıyor. Eğer çocuğunuz bu 2 sınavı geçen ilk 24 çocuk arasına girerse kayıt yaptırabiliyorsunuz.
Şimdi sorarım size Allah aşkına bu nasıl bir eğitim sistemi? Benim çocuğum çalışan anne-babaya sahip diye etütdlü iyi bir okula gidebilmek için daha bu yaşta bu yarışlara neden girmek zorunda bırakılıyor? Neden eğitim sistemimiz bu kadar berbat? Madem öyle bütün okulları etütdlü yap, isteyen çocuğunu etüde bıraksıın, isteyen yarım günde alsın dimi?
Sizin yorumlarınız?
Ford Otosan Kayıt Prosedürlerine burdan ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Bu okul üstün yeteneklileri alıyor değerli arkadaşım.
    Dolayısıyla bu prosedürün uygulanması şaşırtıcı olmasa gerk.
    Ataköy bölgesinde çalışan nneler için etüdlü okullar var.
    Bunlardan birini tercih etmelisiniz belkide...

    YanıtlaSil